Rivojlanish strategiyasi

Bank tizimi haqida

So'nggi o'n yil O'zbekiston uchun o'ziga xos "o'zgarishlar davri" bo'ldi. Mamlakatimizda bozor aralash iqtisodiyotini shakllantirishga qaratilgan keng qamrovli islohotlar amalga oshirilmoqda. Bunda kuchli va barqaror rivojlanayotgan bank tizimini yaratish muhim rol o'ynaydi. Mamlakatimiz bank sektori uchun mustaqillik davri monobank tizimidan bozor iqtisodiyoti talablariga javob beradigan yangi, zamonaviy bank tizimini yaratishga, universal bank tizimini shakllantirishga o'tish davri edi.

Mustaqillikning so'nggi yillarida O'zbekistonda to'liq ishlaydigan bank tizimini yaratish va rivojlantirish bo'yicha quyidagi qadamlar qo'yildi: - mamlakatning mustaqil Markaziy banki tashkil etildi, unga pul muomalasini tartibga solish, tijorat banklari tizimini shakllantirish, shuningdek to'lov tizimini yaratish vazifalari yuklatildi; - to'laqonli milliy valyuta - so'm muomalaga chiqarildi, bu mustaqil bank tizimini shakllantirishda muhim bosqich bo'ldi; - Qonunchilik bazasi sifat jihatidan takomillashtirildi, jumladan ikkita qonun: "O'zbekiston Respublikasining Markaziy banki to'g'risida" va "Banklar va bank faoliyati to'g'risida".


Ularni ishlab chiqishda rivojlangan moliyaviy tizimlarga ega davlatlar tajribasi inobatga olingan; - Bank tizimida buxgalteriya hisobining yangi tizimi ishlab chiqildi va joriy etildi, buxgalteriya hisobi xalqaro standartlarga o'tkazildi, bu esa zamonaviy bank texnologiyalaridan foydalanish va bank operatsiyalarini avtomatlashtirish imkonini berdi. Shunday qilib, 90-yillarning oxiriga kelib mamlakatda har tomonlama barqaror bank tizimi vujudga keldi, xalqaro standartlarga muvofiq zamonaviy bank nazorati samarali faoliyat ko'rsatdi va bank faoliyatini tartibga solish mexanizmi yaratildi. So'nggi yillarda bank tizimini liberallashtirish va isloh qilishga qaratilgan qator dasturiy hujjatlar qabul qilindi. Bundan tashqari, hujjatlar bank faoliyatini liberallashtirishga tizimli va bosqichma-bosqich yondoshishga asoslangan.

Bugungi kunda O'zbekistonga zamonaviy bank infratuzilmasiga ega samarali bank tizimini yaratish vazifasi qo'yilmoqda. Amalga oshirilayotgan bank tizimini isloh qilish dasturi banklarni xususiylashtirish jarayonini jadallashtirish, banklarning kapitaliga qo'shimcha tashqi va ichki investitsiyalarni jalb etish, ularning faoliyatini tijoratlashtirish, tadbirkorlik tuzilmalarining banklarni moliyalashtirish imkoniyatlarini kengaytirish va investorlarning banklarga bo'lgan ishonchini oshirish orqali uni erkinlashtirishning asosiy yo'nalishlarini belgilab beradi. Xususiy kapitalga ega yangi banklar tarmog'ini rivojlantirish O'zbekiston bank sektorini rivojlantirishning ustuvor yo'nalishlaridan biridir.


Hozirgi vaqtda xususiy banklar soni mamlakatdagi tijorat banklarining umumiy sonining yarmiga yaqinini tashkil etadi. Respublikada xususiy banklarning rivojlanishini rag'batlantirish raqobatning kuchayishiga, bank xizmatlari sifatining yaxshilanishiga, moliyaviy resurslarning samarali bozor taqsimlanishiga yordam berdi. Bu, o'z navbatida, mamlakatda xususiy tadbirkorlikni rivojlantirish va rag'batlantirish jarayonlariga ijobiy ta'sir ko'rsatishi kerak.

Bank faoliyatiga axborot texnologiyalarini joriy etish.

Bugungi kunda muvaffaqiyatli bank faoliyatining asosiy omillaridan biri bu axborot texnologiyalaridan foydalangan holda doimiy ravishda innovatsiyalarni joriy etishdir. Ilmiy-texnik taraqqiyot innovatsion jarayon kontseptsiyasi, raqobatning kuchayishi va eng yangi axborot texnologiyalaridan faol foydalanish tijorat banklarini o'z faoliyatini tashkil etish va rivojlantirishga munosabatlarni o'zgartirishga undaydi. Texnologik, moliyaviy va tashkiliy yangiliklarning joriy etilishi dinamik o'zgaruvchan voqelik sharoitida raqobatbardosh bo'lib qolishni ta'minlaydi, bank faoliyati yangi axborot texnologiyalarini joriy etish uchun qulay shart-sharoitlarni yaratadi. Yangi hisoblash platformalariga o'tish uchun dasturiy ta'minot, kompyuter va telekommunikatsiya uskunalariga sarmoya kiritib, banklar xarajatlarni kamaytirishga va muntazam ishlarni tezlashtirishga va raqobatda etakchilik qilishga intilishadi.

Shubhasiz, bizning respublikamizda mijozlar bilan ishlashning yangi usullari sezilarli darajada rivojlanmoqda, ammo bu yo'nalishda faqat dastlabki qadamlar qo'yildi va bu sohada rivojlanish uchun juda katta joy mavjud. Faoliyatning o'zgaruvchan sharoitlariga muvofiq har qanday tijorat banki moliya bozorining to'laqonli ishtirokchisi sifatida ichki tashkiliy innovatsion jarayonlarning tashabbuskori bo'lib, o'zini o'zgartirishga majbur bo'ladi. Agar yaqin vaqtgacha har qanday iqtisodiy rivojlangan mamlakatda bank xizmatlari bozori ishtirokchilar iqtisodiy va qonuniy ravishda haddan tashqari raqobatdan himoya qilingan oligopoliya bo'lgan. Biroq, qisqa vaqt ichida yangi iqtisodiyotning jadal rivojlanayotgan texnologiyalari bank biznesida mavjud bo'lgan raqobatdagi ko'plab iqtisodiy to'siqlarni yo'q qildi.
Kredit tashkilotlari an'anaviy bozor ishtirokchilari va telekommunikatsiya kompaniyalari yoki global tarmoqdagi xizmat ko'rsatuvchi provayderlar tomonidan raqobatni kuchaytirmoqda. An'anaviy banklar o'z turlaridan tashqari, nafaqat tezkor, ambitsiyali va harakatchan moliya tashkilotlari, balki biznesning yana bir toifasi - texnologik, boy va global bo'lib, mijozlar bazasi uchun shiddatli kurash olib bormoqda.

Hi-Tech Bank - ilg'or texnologiyalar banki: vazifa, strategiya va maqsadlar.

Hozirgi kunda deyarli har bir kattalar Internetga doimiy kirishga ega mobil telefonlardan foydalanadilar. Statistikaga ko'ra, dunyodagi kattalar aholisining 80% dan ortig'i har kuni Internetdan foydalanadi. Kundalik hayotda mobil gadjetlar, telefonlar, planshetlardan foydalanish odatiy hol bo'lib kelgan. Bugungi kunda dunyoda odamlar uyali aloqa orqali o'z vaqtida xizmatlarni olish uchun xohish ham, ehtiyoj ham, texnik imkoniyat ham bor - ular oziq-ovqat, kino chiptalari va aviachiptalarni buyurtma qilishadi, bir nechta xaridlar qilishadi, Internet orqali to'lovlarni to'lashadi va bu imkoniyatlarning to'liq ro'yxati emas, eng yangi texnologiyalarni taqdim eta oladigan. Xuddi shu manzara taxminan bank xizmatlari va mahsulotlarini olish sohasida. Bank mijozlari axborot texnologiyalaridan foydalangan holda sifatli va qulay bank xizmatlaridan foydalanishni istaydilar, bu esa mijozlar bilan banklar bilan aloqa qilish jarayonini sezilarli darajada soddalashtiradi.

Bir necha yillardan so'ng, Internet-banking xizmatlari ko'pchilik banklar uchun odatiy holga aylanadi, bunda mijozlarning asosiy talablari qulaylik, tezkorlik va samaradorlik bo'ladi. Internet orqali o'z hisob raqamlaringizni boshqarish bank operatsiyalarini amalga oshirishning ajralmas qismiga aylanadi. Aynan shu yo'nalishda Hi-Tech Bank o'zining rivojlanishini ko'rib turibdi - bank xizmatlarini ko'rsatishda zamonaviy usullar va axborot texnologiyalarini joriy etish, ulardan foydalanish va rivojlantirish vazifasi eng muhim vazifadir.

Bankimizning asosiy vazifasi - yuqori texnologiyali, sifatli va arzon bank xizmatlari orqali mijozlar farovonligini oshirish. Bankning yangi strategiyasi uchta asosiy tarkibiy qismga asoslanadi - mijoz, eng yangi axborot texnologiyalari va tezkor, qulay va sifatli xizmat


Biz o'rta muddatli istiqbolda erishmoqchi bo'lgan asosiy maqsadimiz ilg'or texnologiyalardan foydalangan holda to'liq raqamli bankni yaratish va keng onlayn bank xizmatlarini taqdim etishdir. Yuqorida ta'kidlab o'tilganidek, mijoz bank strategiyasining markaziy qismidir. Bundan tashqari, bank uni so'zma-so'z ma'noda mijoz sifatida emas, balki bank o'zaro manfaatli va ishonchli munosabatlar o'rnatishni rejalashtirgan sherik sifatida ko'radi. Biz ishonch lahzasi muvaffaqiyatli munosabatlarning asosiy omili ekanligi aniq tushunchaga egamiz, shuning uchun biz ishonchni, tezlikni, qulaylikni va xizmat qulayligini birlashtira olishimiz kerak.

Bank xizmatlarini maksimal darajada raqamlashtirishni ta'minlaydigan texnologiyalarga, masalan, xizmat ko'rsatishga sarf qilinadigan vaqt va mablag'larni sezilarli darajada tejaydigan turli xil yashovsiz texnologiyalarga ustuvor ahamiyat beriladi. Eng kam miqdordagi bank sheriklariga maksimal darajada xizmat ko'rsatgan holda, biz sheriklarimiz uchun eng qimmatli vaqtni tejaymiz, chunki ular kutish va ortiqcha miqdordagi qimmatli qog'ozlarni chiqarish o'rniga ular, masalan, oilalari bilan birga sarflashlari mumkin. Hamkorlarimiz jismoniy xizmatlaridan qayerda bo'lmasin, bank xizmatlaridan foydalanishlari mumkin. Bizning vazifamiz sheriklarning bankka bo'lgan shaxsiy tashriflarini minimallashtirishdir va biz ushbu tizimni joriy etyapmiz - bugungi kunda biz o'z mutaxassisimiz bilan hisobraqamlarni ochish va yuritish, bir qator bank operatsiyalarini amalga oshirish bilan bog'liq xizmatlarni taqdim etamiz. shaxsiy menejerni qo'llab-quvvatlash. Hamkorlarimiz ehtiyojlariga e'tibor qaratish, kelajakdagi rivojlanish ko'rsatmalarini beradi.

Kelgusi 5 yil ichida bank sifat jihatidan yangi darajaga ko'tarilishini va quyidagi yo'nalishlarda yuqori ko'rsatkichlarga erishishni rejalashtirmoqda:
- eng yaxshi raqamli bank;
- eng yaxshi onlayn-bankingga ega bank;
- eng yaxshi uyali aloqa bankiga ega bank;
- eng yaxshi aloqa markaziga ega bo'lgan bank;
- jismoniy shaxslar bilan ishlash uchun eng yaxshi bank (bank chakana);
- eng yaxshi mobil ilovaga ega bank.


Maqsad va vazifalarga erishishning asosiy omillaridan biri bu jamoadir. Shu maqsadda bankimiz bank, qonunchilik, axborot texnologiyalari, menejment va boshqa sohalardagi bankning strategik maqsadlarini amalga oshirish vazifasi yuklatiladigan vakolatli, ambitsiyali, ambitsiyali yosh mutaxassislarni tanlash bo'yicha puxta siyosat yuritadi.

Qo'ng'iroqqa buyurtma bering